Codziennie blogi, strony, programy śniadaniowe bombardują nas setkami informacji dotyczącymi poprawy urody. Gonimy za nowymi dietami, programami treningowymi, przepisami, pomysłami na poprawę życia. Zatracając się w tej szaleńczej pogoni często zapominamy o sprawdzonych, naturalnych pomysłach, które sprawdzają się od lat.
Z okazji niedawno obchodzonego Dnia Kobiet producent marchwiowo-owocowego soku Tymbark Vitamini zapytał Polki, czy akceptują swój naturalny wygląd oraz co chciałyby w nim zmienić. Respondentki odpowiedziały również jaki typ urody uważają za najbardziej atrakcyjny dla mężczyzn. Odpowiedzi mogą zaskoczyć. Czy Polki czują się piękne? Jak postrzegają swoją urodę ? Czy są z niej zadowolone? Jakie elementy wyglądu akceptujemy, a jakie chciałybyśmy zmienić?
Czas na zmiany?
Niestety, Jedynie co piąta Polka jest zadowolona ze swojego wyglądu. Polki chcą w nim zmienić bardzo dużo rzeczy, goniąc za ideałami, które… są niemożliwe do osiągnięcia.
„Idealne” typy urody powstają w programach graficznych, które retuszują co trzeba, niemożliwie zawężając talię, wygładzając cerę, powiększając pośladki i biust.
W efekcie z okładek czasopism, magazynów i teledysków spoglądają na nas nie do końca prawdziwe „wzory”, który próżno szukać w codziennym życiu – na ulicy, plaży czy parku.
A jak te ideały urody są rozbieżne, nieco podpowiedzą nam statystyki:
Ponad 1/3 Polek zamieniłaby się urodą jeżeli chodzi o włosy. 35% posiadaczek naturalnych loków chciałoby mieć włosy proste. Natomiast, aż 37% właścicielek włosów prostych zamieniłaby je na loki.
Czy mężczyźni decydują o naszych gustach?
Choć mogłoby się wydawać, że kobiety dokonują zmian w urodzie pod wpływem męskich opinii, Polki chcą przede wszystkim podobać się … sobie.
Ponad połowa ankietowanych kobiet twierdzi, że mężczyznom podobają się najbardziej jasne blondynki.
Czy w związku z tym chciałyby się przefarbować? Nie do końca.
Najpopularniejszym kolorem od wielu lat pozostaje brąz (33%). Podobnie sytuacja wygląda przy wyborze typu włosów – choć kobiety uważają, że wzrok mężczyzn pada przede wszystkim na posiadaczki włosów falowanych, to najpopularniejszą fryzurą są włosy kręcone ( również 33%).
Między bajki więc należy włożyć teorie, w których to męskie gusta decydują o naszym wyglądzie. Chcemy czuć się atrakcyjne i piękne, ale uroda, którą wydobywamy ma poprawiać humor przede wszystkim nam. Zdanie otoczenia nie jest najważniejsze.
Większość psychologów podkreśla, że najważniejsze byś czuła się dobrze w swojej skórze – jeżeli patrzysz w lustro i z lekkim uśmiechem puszczasz do siebie oko, bo widzisz fantastyczną, pełną energii babkę – otoczenie będzie podzielać Twoje opinie.
Warto o tym pamiętać – by zawsze myśleć o sobie, a nie o tym, co pomyślą o Tobie inni.
A kompleksy? Każdy je ma. Nawet te największe gwiazdy. Warto o tym pamiętać, zanim następnym razem zaczniesz się zadręczać nieistotnymi szczegółami.
W tym miejscu można podpytać mężczyzn o zdanie – większość badań pokazuje, że nawet nie zauważają kompleksów, którymi katują się ich partnerki. Co więcej – większość z nich uważają za urocze.
Czy więc warto się więc przejmować kompleksami? Zdecydowanie nie.
Co mówi o nas kolor włosów?
Przez lata na całym świecie utarło się przekonanie, że na polskich ulicach królują blondynki. To wyobrażenie okazuje się błędne. Okazuje się, że blond nie jest najpopularniejszym kolorem.
Od lat najczęściej farbujemy się na brąz. Drugi w kolejności jest kolor blond, ale ciemny.
Jeżeli chodzi o typ fryzury, prym wiodą włosy proste oraz falowane. Razem stanowią prawie 90% wszystkich fryzur. Tylko niecały 1% Polek zdecydowało się na włosy supełkowe lub afro.
Kobiety rude są przez prawię połowę kobiet uważane za najbardziej przebojowe i energetyczne. Coś w tym jest – nie bez kozery włosy czerwone lub płomiennorude są znakiem rozpoznawczym artystek, czy nieco ekscentrycznych przedstawicielek wolnych zawodów.
Po drugiej stronie barykady uplasował się kolor czarny. Zdaniem respondentek jest oznaką dostojności i odpowiedzialności. Najchętniej wybierają go prawniczki, businesswoman, menadżerki oraz kobiety zajmujące się zarządzaniem.
Co ciekawe kolor siwy od kilku sezonów lansowany jako bardzo modny, nie cieszy się dużym zainteresowaniem. Ankieta wyraźnie pokazała, że jest najmniej popularny, przegrywając z kretesem z innymi odcieniami.
Jaki odcień skóry jest tym wymarzonym?
Kanon piękna skóry zmieniał się przez lata. Kiedyś kobiety unikały słońca, a cera blada była synonimem piękna.
Słowiański typ urody sprawia, że najwięcej Polek charakteryzuje się właśnie jasną cerą. W ciągu lat kanon piękna się zmienił i obecnie najbardziej pożądany jest nieco ciemniejszy odcień skóry, najlepiej śniady.
Lekka opalenizna jest utożsamiana ze zdrowiem, aktywnym trybem życia, energią, pewnością siebie. Aż 1/3 Polek chciałby mieć nieco właśnie taki typ karnacji.
Jednocześnie większość kobiet uznało iż cera alabastrowa i żółta są najmniej atrakcyjne.
Pomóż naturalnemu pięknu eksplodować
4 na 5 ankietowanych Polek chciałoby coś zmienić w swoim wyglądzie. Na liście rzeczy do poprawy od lat niezmiennie figurują proporcje ciała, kształt sylwetki oraz nadmierne kilogramy.
Od lat borykamy się z tymi samymi problemami: żyjemy coraz szybciej, coraz intensywniej, łączymy obowiązki zawodowe z domowymi, często wychodzą z tego dwa pełne etaty.
Nie mamy więc czasu pamiętać o prostych i łatwych podpowiedziach, które mogą nam pomóc zachować fantastyczną formę i dobrą energię.
Co chwilę trenerzy i dietetycy wymyślają nowe diety, programy treningowe, fantastyczne suplementy, będące remedium na prawie wszystkie problemy.
Ciężko za tym wszystkim nadążyć, ciężko śledzić wszystkie zdrowotne nowinki.
Dlatego czasem warto się zatrzymać i wrócić do sprawdzonych, naturalnych sposobów. Często okazuje się, że one są najlepsze.
By wydobyć naturalne piękno warto sięgnąć po soki marchwiowo-owocowe w tym sok Tymbark Vitamini. Kobiety, które regularnie, codziennie je piją, rzadziej narzekają na swój wygląd. Soki poprawiają ich samopoczucie.
Soki marchwiowo-owocowe Tymbark Vitamini to prawdziwa bomba witaminowa, pełna dobroczynnego beta-karotenu oraz cennego błonnika.
Dlaczego Polki sięgają po soki marchwiowo-owocowe?
Biorąc pod uwagę, to że 8% wszystkich respondentek jest całkowicie niezadowolonych ze swojego wyglądu, to wśród kobiet pijących soki marchwiowo-owocowe codziennie, ten odsetek spada do marginalnych 2%. Z kolei 1/4 Polek, które piją soki przynajmniej raz w tygodniu lubi swój wygląd – co jest bardzo dobrym wynikiem, w porównaniu do 8% wśród kobiet, które takich soków nie spożywa w ogóle.
Czy za wszelką cenę warto być kimś innym? Oczywiście, że nie. Ważne by docenić swoje zalety i być sobą.
Nie zawsze trzeba pędzić za ideałami!
Bardzo często okazuje się że problemy i kompleksy, które w naszych oczach wydają się gigantyczne, przez innych są nie dostrzegane lub wręcz uważane za zalety!
Podobał Ci się ten artykuł?
Zostaw swój e-mail, a wyślemy Ci informacje o nowych ćwiczeniach, poradach i dietach!